Doelindicatoren
Het aandeel energiebehoefte t.b.v. mobiliteit is significant gereduceerd | |||||
30% van de voertuigen die door inwoners gebruikt worden is emissieloos, doordat zij die zelf hebben aangeschaft | 31-12-2024 | De gemeente draagt zorg voor voldoende laadpalen en voorlichting via de Warm Wonen Winkel. | |||
100% van de gemeentelijke zakelijke kilometers en die van contractpartners is emissieloos | 31-12-2024 | De dienstauto's van de gemeente zijn allemaal elektrisch en in het nieuwe beleid omtrent woon-werkverkeer hebben medewerkers de optie om te kiezen voor het openbaar vervoer. | |||
10% minder autoritten naar Eindhoven, Roermond en Venlo | 31-12-2024 | Binnen platform A2 wordt er gewerkt aan een doortraproute Weert-Eindhoven en een bus op vluchtstrook A2. | |||
100% van alle nieuw te realiseren parkeervoorzieningen is voorzien van een elektrisch oplaadpunt of is daarop voorbereid | 31-12-2024 | In 2024 zijn 30-40 laadpalen geplaatst op gemeentelijke parkeervoorzieningen. | |||
Per 40 huishoudens wordt één (emissieloze) deelauto geplaatst bij grootschalige (her-) ontwikkeling van woningbouwlocaties | 31-12-2024 | In het parkeerbeleidsplan dat in 2025 door de raad wordt vastgesteld wordt een andere invulling gegeven aan deze doelindicator. | |||
Optimale verbinding met de steden en campussen in de regio en binnen Weert zelf | |||||
30% meer actieve verplaatsingen binnen de gemeente Weert | 31-12-2024 | Telprogramma is ontwikkeld voor het tellen van het gemotoriseerd verkeer, fietsers en voetgangers. | |||
50% maximaal reistijd verlies tussen de A2 en de bedrijventerreinen | 31-12-2024 | Op basis van het ringbanenonderzoek worden verbeteringen voorgesteld. | |||
25% maximaal verliestijd tussen de oprit Weert-Noord en knooppunt Leenderheide | 31-12-2024 | Lobby traject gestart voor de verbreding van de A2. | |||
Samenwerking in de regio is passend georganiseerd | |||||
De opgaves voor Weert zijn smart geformuleerd en geborgd in de governance structuren binnen de regio | 31-12-2024 | Dit betreft een continue samenwerking met onder andere de Brainportregio en Midden-Limburg. | |||
Toegankelijker en veiliger mobiliteitssysteem voor iedereen | |||||
Geen ernstige verkeersslachtoffers in 2030 door toedoen van de infrastructuur | 31-12-2024 | Uit de ongevallenanalyse blijkt dat er in 2024 minder ernstige ongevallen hebben plaatsgevonden dan in 2023. | |||