Programma-verantwoording

Programma 5 Goed ontsloten en verweven met de regio

Doelindicatoren

Het aandeel energiebehoefte t.b.v. mobiliteit is significant gereduceerd

30% van de voertuigen die door inwoners gebruikt worden is emissieloos, doordat zij die zelf hebben aangeschaft

31-12-2024

De gemeente draagt zorg voor voldoende laadpalen en voorlichting via de Warm Wonen Winkel.

100% van de gemeentelijke zakelijke kilometers en die van contractpartners is emissieloos

31-12-2024

De dienstauto's van de gemeente zijn allemaal elektrisch en in het nieuwe beleid omtrent woon-werkverkeer hebben medewerkers de optie om te kiezen voor het openbaar vervoer.

10% minder autoritten naar Eindhoven, Roermond en Venlo

31-12-2024

Binnen platform A2 wordt er gewerkt aan een doortraproute Weert-Eindhoven en een bus op vluchtstrook A2.

100% van alle nieuw te realiseren parkeervoorzieningen is voorzien van een elektrisch oplaadpunt of is daarop voorbereid

31-12-2024

In 2024 zijn 30-40 laadpalen geplaatst op gemeentelijke parkeervoorzieningen.

Per 40 huishoudens wordt één (emissieloze) deelauto geplaatst bij grootschalige (her-) ontwikkeling van woningbouwlocaties

31-12-2024

In het parkeerbeleidsplan dat in 2025 door de raad wordt vastgesteld wordt een andere invulling gegeven aan deze doelindicator.

Optimale verbinding met de steden en campussen in de regio en binnen Weert zelf

30% meer actieve verplaatsingen binnen de gemeente Weert

31-12-2024

Telprogramma is ontwikkeld voor het tellen van het gemotoriseerd verkeer, fietsers en voetgangers.

50% maximaal reistijd verlies tussen de A2 en de bedrijventerreinen

31-12-2024

Op basis van het ringbanenonderzoek worden verbeteringen voorgesteld.

25% maximaal verliestijd tussen de oprit Weert-Noord en knooppunt Leenderheide

31-12-2024

Lobby traject gestart voor de verbreding van de A2.

Samenwerking in de regio is passend georganiseerd

De opgaves voor Weert zijn smart geformuleerd en geborgd in de governance structuren binnen de regio

31-12-2024

Dit betreft een continue samenwerking met onder andere de Brainportregio en Midden-Limburg.

Toegankelijker en veiliger mobiliteitssysteem voor iedereen

Geen ernstige verkeersslachtoffers in 2030 door toedoen van de infrastructuur

31-12-2024

Uit de ongevallenanalyse blijkt dat er in 2024 minder ernstige ongevallen hebben plaatsgevonden dan in 2023.

Deze pagina is gebouwd op 05/30/2025 10:45:51 met de export van 05/28/2025 09:45:48