Effect-Doel-Resultaat
Effect | Status | Toelichting | |||||
Doel | |||||||
Resultaat | Norm | Ind.waarde | Peil datum | ||||
Weert heeft een aantrekkelijk vestigingsklimaat | |||||||
Verbeteren van de samenwerking tussen ondernemers, onderwijs en overheid |
| ||||||
Een nieuw Routeplan Keyport 2025-2028 met meerjarenbegroting is vastgesteld | - | - | 31-12-2024 |
| Het Algemeen Bestuur van Keyport heeft het Routeplan op 11 december 2024 definitief vastgesteld. | ||
Visie op de connectie tussen een doorlopende leerlijn techniekonderwijs PO-VO-MBO, bedrijfsleven en Sparktechlab, met diverse uitvoeringsscenario’s | - | - | 31-12-2024 |
| Samen met het onderwijs (PO-VO-MBO) en bedrijfsleven is in 2024 verkend hoe het techniekonderwijs versterkt kan worden. Hiertoe is een gezamenlijke ambitie geformuleerd die wordt uitgewerkt langs drie lijnen: 1. versterken doorlopende leerlijnen PO-VO-MBO techniek onderwijs 2. onderzoek fysieke locatie techniekcampus 3. Kennis- en adviescentrum MKB-techniek en maakbedrijven. De ambitie biedt een richting, maar dient verder met partners te worden verdiept en vertaald naar actie. | ||
Weert heeft een aantrekkelijk woon- en leefklimaat | |||||||
Optimale verbinding met de steden en campussen in de regio en binnen Weert zelf |
| ||||||
Het toekennen van de Regio Deal | - | - | 31-12-2024 |
| De Regio Deal is toegekend en dit is formeel bekrachtigd op 14 november 2024. | ||
Samenwerking in de regio is passend georganiseerd |
| ||||||
De governance structuur SML is onderzocht en vastgesteld | - | - | 31-12-2024 |
| Het onderzoek heeft plaatsgevonden, de vaststelling volgt in 2025. | ||
Toegankelijker en veiliger mobiliteitssysteem voor iedereen |
| ||||||
Besluit over de voorkeursvariant ten aanzien van de verkeersveilige oversteek en verbeterde doorstroming op de Ringbaan-Zuid | - | - | 31-12-2024 |
| Besluit wordt in het eerste kwartaal 2025 voorgelegd aan de raad. | ||
Besluit over de voorkeursvariant ten aanzien van verbeterde doorstroming op de Ringbaan-Noord | - | - | 31-12-2024 |
| De prioriteit voor het onderzoek is goedgekeurd door de raad in oktober 2024. Besluit over de voorkeursvariant volgt in 2025. | ||
De belangen van Weert ten aanzien van de spoorverbinding Antwerpen-Hamont-Weert zijn opgenomen in het herijkingsonderzoek | - | - | 31-12-2024 |
| In het eerste half jaar van 2024 heeft het herijkingsonderzoek plaatsgevonden. De belangen van Weert maken hier onderdeel van uit. | ||
Minimaal 2 bushaltes per jaar inrichten conform norm toegankelijkheid | 2 | 1 | 31-12-2024 |
| Er is maar voor 1 bushalte subsidie gekregen vanuit de provincie. Voor de overige wordt gewacht op een nieuwe subsidieregeling. | ||
Optimalisatie van minimaal 1 knelpunt op de Ringbaan | 1 | 0 | 31-12-2024 |
| In 2024 is gestart met het project 'Ringbaan Zuid-Stadsrandzone'. Dit project betreft 3 knelpunten. Uitvoering start in 2025. | ||
Uitwerking landbouwroutes gereed | - | - | 31-12-2024 |
| Gesprekken zijn opgestart, afronding vindt plaats in 2025. | ||
Weert is klimaatneutraal | |||||||
Het aandeel energiebehoefte t.b.v. mobiliteit is significant gereduceerd |
| ||||||
Het aandeel mobiliteit is gereduceerd met 10% t.o.v. 2023 | 10% | - | 31-12-2024 |
| Er is op dit moment geen data beschikbaar. | ||
